Zuzka Šulajová - Džínsový denník

Ahojte, takže na začiatok si vezmem kmihu, ktorá ma oslovila asi najviac zo všetkých, ktoré som čítala. A to román Džínsový denník od autorky Zuzky Šulajovej. Musím sa priznať knihy od Zuzky sú moje srdcovky. Za to, že poznám Džínsové denníky vďačím svojej veľmi dobrej kamarátke, ktorá ma k ním dokopala a nikdy jej to nezabudnem, pretože ..džínsáky" sú moje srdcová záležitosť.
S knihami od Zuzky vyrastám a teraz mám 20 a stále sa teším na každú Zuzkinu knihu. Keď sa tak zamyslím, tak hlavná hrdinka týchto kníh Paula je podľa mňa niekedy poriadne nemehlo :)
Každý ,, džínsak" som zhltla veľmi rýchlo, nemôžem povedať ktorý sa mi páčil najviac. Všetko sa po začalo zápiskami 15 ročného pubertálneho dievčaťa, ktoré nevedelo čo so sebou a tak si založilo denník aby sa mohlo vyrozprávať zo všetkých svojich radostí a starostí. Prežila som s ňou všetko, jej strach z prvého dňa na strednej škole, spoznávanie nových priateľov a veľké lásky s Patrikom a potom s Lukášom ale to až v druhej časti. V druhej časti Paulina rodina zažila aj Tuborkov príchod na svet. Tiborko je Libušin syn a Libuša je Paulina staršia sestra. V prvom denníku tiež spoznala Denisu a Gabrielu, čo sú jej najlepšie kamarátky. V treťom pokračovaní džínsákov už mala Paula 18 a bola v maturitnom ročníku na gymnáziu. V ich triede sú naplno rozbehnuté prípravy na stužkovú a potom všetci úspešne zmaturovali. Štvrté pokračovanie zachytáva Paulu ako vyskoškoláčku.  Teraz mám momentálne rozčítané už piate pokračovanie tejto pre mňa už kultovej série. A opäť nemôžem povedať jedno zlé slovo, úplne ma to dostalo :) Pri denníkoch chytám nekontrolovateľné záchvaty smiechu ale že úplne. Som zvedavá ako sa to vyvinie všetko ďalej. Momentálne mám prečítaných necelých 200 strán. A strašne sa teším z toho, že autorka tejto kultovej série avizovala aj v poradí už šieste pokračovanie denníkov. Džínsový denník navždy :)

Komentáre